Zeppe & Zikki halen goud met song voor Levenslijn

09/12/2009 - 11:34

De Zeppe & Zikki-song
Levenslijn voert al bijna 8 jaar campagne voor meer verkeersveiligheid en een betere opvang voor jonge verkeersslachtoffers. Zeppe & Zikki, een behoedzame zebra en een hyperactieve schildpad, die het gezicht vormen van de Levenslijncampagnes, blijken die boodschap steeds duidelijker over te brengen.

Naast hun eigen programma bij vtm en vtmKzoom in samenwerking met de Vlaamse Overheid en het Levenslijn-Kinderfonds, kregen Zeppe & Zikki ook hun eigen song: De Zeppe & Zikki-song. De zebra en schildpad doken met niemand minder dan Urbanus en Regi de studio in. Eind augustus 2009 lag het lied in de winkel.

Hit op internet
Het opgewekte nummer, waarin op een leuke manier wordt gevraagd om meer Respect! te hebben in het verkeer, sloeg meteen aan. Het stond eind september 2009 al op nummer 1 in de Vlaamse Top 10 en schopte het zelfs tot nummer 2 in de Ultratop 50. Vandaag kunnen we met trots aankondigen dat een nieuwe mijlpaal werd bereikt. Het olijke duo verkocht ondertussen meer dan 10.000 exemplaren van hun song : een uitzonderlijke prestatie die goed is voor goud! Ook op het internet is de videoclip een hit: ondertussen werd de clip al 250.000 keer bekeken.

De Zeppe & Zikki-song, die er overigens kwam met de hulp van de Staatssecretaris voor mobiliteit, blijkt dus superpopulair bij de Vlaamse jeugd. Het initiatief slaagt er bovendien in verkeersveiligheid ‘cool’ te maken. Staatssecretaris voor mobiliteit Etienne Schouppe: “Zeppe & Zikki vragen op een niet-belerende manier aandacht voor verkeersveiligheid.

Zonder opgeheven vingertje slagen zij erin om jong en oud enthousiast te maken voor een belangrijke maatschappelijke probleem. Dit is voor ons de bevestiging om verder te gaan op de ingeslagen weg.”

En Levenslijn gaat dan ook door om Vlaanderen bewust te maken van het belang van verkeersveiligheid, zeker ook tijdens de eindejaarsperiode. De traditionele eindejaarscampagne van Levenslijn, die maandag is gestart, staat ook in het teken van Zeppe & Zikki. Je kan de actie steunen door een pluchen sleutelhanger te kopen bij KBC of Fun. De opbrengst wordt ook hier integraal geïnvesteerd in nieuwe initiatieven voor verkeersveiligheid.

Ook Urbanus is blij met de groeiende aandacht voor een veilig verkeer en de impact van de song. “Als we nu ook nog dubbel zoveel pluchen sleutelhangers verkopen, krijgen we een platinum sleutelgat! Hoe veiliger het verkeer, hoe minder doen w’ons zeer.”, zegt Urbanus met een knipoog.