Nancy en Yannick staan aan de rand van de afgrond (29/03)

28/03/2012 - 15:46

 

Voor de derde aflevering van ‘Werk aan de Winkel’ gaat Aline Juliá naar Ninove. Ongeveer drie jaar geleden hadden Nancy en Yannick nood aan een nieuwe uitdaging in hun leven. Het was hun droom om een keten van kledingwinkels uit te bouwen. De eerste stap was de overname van Dresscode, een boetiek in Ninove. Het koppel begon met heel veel zin, maar zonder ervaring aan dit avontuur.

Drie jaar later staan Nancy en Yannick aan de rand van de afgrond. Hun spaarcenten zijn op en van een keten is er al lang geen sprake meer. Ze zijn al blij als ze zichzelf ooit een loon kunnen uitbetalen. Ninove laat de winkel immers links liggen. Nancy en Yannick begrijpen er niets van.

Al van bij haar eerste bezoek merkt Aline op dat het koppel de moed heeft verloren, gefrustreerd is en vooroordelen heeft tegenover de mensen die toch nog de weg naar hun zaak vinden. Maar ze hebben duidelijk ook geen voeling meer met Ninove. Hun zaak hangt vol kleding die in de grootsteden niet zou misstaan. Maar is Ninove daar wel naar op zoek?

Aline probeert Yannick en Nancy hun ogen te openen. Ze moeten hun collectie afstemmen op Ninove. Dit betekent dat ze niet krampachtig mogen vasthouden aan hun concept. Door de slechte financiële situatie is het niet haalbaar om een nieuwe collectie met goedkopere merken aan te kopen. Aline probeert te redden wat er te redden valt. Ze start met een heus charmeoffensief om Ninove terug te doen houden van deze buurt kledingwinkel. Lukt het om de boetiek te redden of verliezen Yannick en Nancy alles wat ze hebben?

Donderdag 29 maart om 21.40

 

Ontdek meer over Werk aan de Winkel

Nieuwe fragmenten

Werk aan de winkel programma informatie

Of je nu in Vlaams-Brabant of West-Vlaanderen woont, ieder van ons kent wel een buurtwinkel waarvan je denkt: mochten de eigenaars het anders aanpakken, dan zou deze zaak veel aantrekkelijker worden. En zou ik er als klant meer over de vloer komen.  Dat is het uitgangspunt van Werk aan de Winkel. Zes afleveringen lang doorkruist coach en marketingexperte Aline Juliá Vlaanderen om buurtwinkels en vooral hun eigenaars, die met verlies voortploeteren en niet weten hoe ze verder moeten, op het juiste spoor te zetten en hen te helpen er weer bovenop te geraken. Aline geeft de winkeliers nieuwe inzichten, verkent samen met hen nieuwe horizonten, laat de winkeliers inspiratiebronnen ontdekken en gaat samen met hen aan de slag. 

In Werk aan de Winkel komen verschillende soorten buurtwinkels aan bod: van een bloemenzaak over een superette tot een broodjeszaak en zelfs een winkel in breigaren. Telkens opnieuw gaat Aline op zoek naar de oorzaken en haalt ze de energie en de passie in de handelaars weer naar boven. Elke aflevering van Werk aan de Winkel vertelt dan ook een ander pakkend verhaal met een verrassende kijk achter de schermen van buurtwinkels. Je ziet mensen groeien, beter worden en beseffen dat het ook anders kan.