Aline

12/03/2012 - 16:58

Aline Juliá is freelance brand, marketing & communication consultant die zich heeft gespecialiseerd in het ontwikkelen van nieuwe ideeën, sterke merken en marktstrategieën. Zo adviseert ze behalve de zaakvoerders in het nieuwe vtm-programma Werk aan de Winkel ook een aantal grote en kleine reclamebureaus (en via hen een aantal grote merken) en stond ze mee in voor de lancering van het MAS (Museum Aan de Stroom), in opdracht van de stad Antwerpen. Verder is Aline lector ’Shop Management’ aan de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen en gastdocent ‘Mobile Marketing’ aan de EHSAL Management School. Op dit moment werkt ze bij het S.M.A.K. in Gent aan de lancering van TRACK. Haar eerste televisie-ervaring deed ze op als jurylid in Mijn Restaurant.

In het begin van haar carrière werkte Aline Juliá als copywriter bij het Belgisch instituut voor verkeersveiligheid. Ze was er o.a. verantwoordelijk voor de lancering van de Bob-campagnes. Na een periode als pers- en communicatieverantwoordelijke bij het staatssecretariaat voor veiligheid, maatschappelijke integratie en leefmilieu, koos ze voor een nieuwe richting bij het grote, beursgenoteerde Mobistar. Ze werkte 11 jaar bij de telecomgigant en klom er op tot brand & commercial communication director. In die periode nam ze twee sabbaticals om te reizen in Australië, Azië en Nieuw-Zeeland.

 

Ontdek meer over Werk aan de Winkel

Nieuwe fragmenten

Werk aan de winkel programma informatie

Of je nu in Vlaams-Brabant of West-Vlaanderen woont, ieder van ons kent wel een buurtwinkel waarvan je denkt: mochten de eigenaars het anders aanpakken, dan zou deze zaak veel aantrekkelijker worden. En zou ik er als klant meer over de vloer komen.  Dat is het uitgangspunt van Werk aan de Winkel. Zes afleveringen lang doorkruist coach en marketingexperte Aline Juliá Vlaanderen om buurtwinkels en vooral hun eigenaars, die met verlies voortploeteren en niet weten hoe ze verder moeten, op het juiste spoor te zetten en hen te helpen er weer bovenop te geraken. Aline geeft de winkeliers nieuwe inzichten, verkent samen met hen nieuwe horizonten, laat de winkeliers inspiratiebronnen ontdekken en gaat samen met hen aan de slag. 

In Werk aan de Winkel komen verschillende soorten buurtwinkels aan bod: van een bloemenzaak over een superette tot een broodjeszaak en zelfs een winkel in breigaren. Telkens opnieuw gaat Aline op zoek naar de oorzaken en haalt ze de energie en de passie in de handelaars weer naar boven. Elke aflevering van Werk aan de Winkel vertelt dan ook een ander pakkend verhaal met een verrassende kijk achter de schermen van buurtwinkels. Je ziet mensen groeien, beter worden en beseffen dat het ook anders kan.