Kafka

Kafka

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? Dat is het uitgangspunt van deze komische sketchreeks vol herkenbare situaties en frustraties uit ons dagelijks leven.

Afleveringen

8 afleveringen

Met o.a. sketches over overheidsdiensten, de regels van een containerpark en een sollicitatie die niet helemaal zoals gepland verloopt wanneer blijkt dat er een weddenschap in het spel is.

2. Keuring / Ziekenkas

Hoe gaan de werknemers in een autokeuringsstation om met een veel te gemotiveerde stagiair? Zijn minirok en decolleté achterhaald als manier om een wagen gemakkelijker te laten passeren? Ook bij het ziekenfonds wordt de ijver van een jonge bediende niet geapprecieerd, lijkt het wel onmogelijk om een verzekering af te sluiten en worden openingsuren en takenpakketten héél nauwkeurig nageleefd.
In een elektronicazaak gebruikt een koppel een leugen wanneer ze komen informeren of hun kapotte aankoop nog onder garantie valt. Een medewerker doet meer dan alleen zweten wanneer een klant hem om informatie vraagt en het personeel is het beu dat één van hun collega's steevast hun middagmaal achteroverdrukt. In een doolhof van ziekenhuisgangen gaan patiënten tevergeefs op zoek naar straat 231.

4. Bank / Luchthaven

Een klant is een kwartiertje te vroeg en moet, al is er niemand voor hem, toch wachten tot het uur van de afspraak. Een andere klant gaat over de rooie wanneer hij een zoveelste verzekeringsverkoopspraatje voorgeschoteld krijgt en het begrip 'effecten' wordt niet door iedereen op dezelfde manier begrepen. Ook in de luchthaven worden regeltjes en voorschriften maar al te gretig nageleefd.
Hoe kan je naar het toilet zonder kleingeld? Kan je bij om het even welke ober bestellen? En mag je als jongste en laatst aangenomen werknemer van een overheidsbedrijf eigenlijk wel praten met je baas? De bureaucratie wordt zwaar op de proef gesteld wanneer er brand uitbreekt in het kopieerlokaal.
Een klant met weinig tijd en een vergeten lidkaart wordt niet geholpen door de pauzerende baliemedewerkster van een fitness. Een lid wil zijn abonnement opzeggen, maar dat blijkt moeilijker dan gedacht. Een abonnement afsluiten daarentegen gaat in een wip. De bibliotheek wordt geregeerd door muggenziftende ambtenaren: foutief teruggeplaatste boeken, vergeten lidkaarten en te luide bezoekers.
Bij de post is het bijna onmogelijk om tweehonderd postzegels te bemachtigen, is men overtuigd dat er beter een tolk te veel is dan eentje te weinig en vindt men een creatieve oplossing voor een postpakket dat niet geplooid mag worden. Op de bouwwerf wordt bij een uitgebreid ontbijt vergaderd over de weekplanning en wordt de opdrachtgever op een nogal extreme manier aan het lijntje gehouden.
In een overheidsbedrijf veroorzaakt een onoplettende receptionist een stroompanne en moet iedereen alles manueel doen. Een schoonmaker moet het hele gebouw stofzuigen zonder veel succes en bellers worden lustig aan het lijntje gehouden. In een supermarkt worden klanten niet alleen bedolven onder kortingsbonnen, eenmalige acties, seizoensvoordelen en wedstrijden, maar ook onder absurde regeltjes.
  • De beste Vlaamse en internationale programma's van VTM, VTM 2, VTM 3, VTM 4, VTM GOLD en VTM Kids
  • Een aparte kidswereld waar ze uren zoet zijn
  • Kijk live, uitgesteld of bingewatch
  • Nu ook op je TV dankzij Samsung en LG Smart TV, Apple TV, Android TV, Airplay & Chromecast
  • En dat helemaal gratis