Kabouter Plop

Kabouter Plop

In de melkherberg en het kabouterbos beleven kabouter Plop en zijn vrienden allerlei knotsgekke avonturen.

Afleveringen

30 afleveringen

1. De slingergrammofoon

Kabouter Plop is vandaag in het kabouterdorp komen wonen om met een melkherberg te beginnen. Hij heeft ook een slingergrammofoon meegebracht, maar de slinger ontbreekt.

2. Een taart voor kwebbel

Kwebbel is jarig. Dat moet uiteraard gevierd worden. Klus versiert het huis en Lui zal voor taart zorgen. Maar zoals altijd is hij ontzettend moe.

3. De loopwedstrijd

Klus en Plop organiseren een loopwedstrijd. Een zandloper zal de tijd aanduiden en Lui krijgt de rol van scheidsrechter.

4. De wip

Alle kabouters willen de wip van Klus uitproberen, maar eerst komen hij en Kwebbel aan de beurt. Daarna mag Plop in de plaats van Kwebbel, maar Klus wil niet ruilen met Lui. Die zal toch in slaap vallen.

5. Lui heeft de hik

Plop wil Lui van zijn hik afhelpen. Een glas melk drinken helpt niet en een dutje doen evenmin. Zoals altijd heeft Plop nog een idee.

6. Het zitbankje

Plop kan geen hout hakken want zijn bijltje is stuk. Alle kabouters willen op het bankje van Klus gaan zitten, waardoor er binnen de kortste keren brokken gemaakt worden. Plop vindt dat niet erg, want nu heeft hij hout voor zijn kacheltje.

7. Verstoppertje spelen

De kabouters spelen verstoppertje. Lui is hier zeer goed in. Hij is zelfs niet meer te vinden. Opeens horen de kabouters een vreemd geluid.

8. Kietelklus

Klus kan het niet laten om zijn vrienden te kietelen. Na een kwartier vinden de kabouters het niet meer grappig en ze besluiten de pestkop een lesje te leren.

9. Snurken

Plop kan zich niet concentreren omdat Lui wel heel luid snurkt. De kabouter stopt dan maar watjes in zijn oren. Hierdoor hoort hij Kwebbel en Klus niet binnenkomen. Zij denken dat Plop boos is.

10. De Plopkoekenwedstrijd

Klus is dol op Plopkoeken en hij beweert dat hij al dat lekkers alleen kan opeten. De andere kabouters nemen hem op zijn woord en organiseren een wedstrijd.

11. De trommel van Lui

Klus en Kwebbel spelen 'Kabouter erger je niet'. Ze kunnen niet tegen hun verlies en Plop moet tussenbeide komen. Opeens ziet hij Lui staan met een trommel op de buik. De postbode heeft het muziekinstrument zelf ontworpen en geeft een demonstratie. Die duurt nogal lang.

12. De zeilboot van Klus

Klus heeft een bootje gemaakt, waarmee hij op de grote wilde zee wil gaan varen. Kwebbel is vol bewondering en ook Lui vindt de boot geweldig. Hij probeert het vaartuig uit en valt natuurlijk in slaap.

13. Hoogspringen

De kabouters moeten dringend vermageren en besluiten aan hoogspringen te doen. Lui wordt aangesteld als scheidsrechter. Plop wint de wedstrijd. Als hij even naar de keuken gaat, legt Klus de lat ontzettend hoog. Hij gaat op de matras liggen en roept dat hij gewonnen heeft.

14. Het spook

Kwebbel en Lui zijn heel bang als ze de melkherberg binnenkomen. Ze vertellen dat ze in het bos een spook gezien hebben. Plop vertelt hen dat spoken niet bestaan, maar plots staat er eentje achter hem.

15. Lui heeft verdriet

Plop is zijn melkherberg aan het poetsen wanneer hij uitglijdt op het nieuwe balletje van Lui. Kwebbel en Klus komen binnen en even later maakt Lui hevig snikkend zijn opwachting. Zijn vrienden hebben het raden naar de reden van zijn grote verdriet.

16. De schatkist

Kwebbel en Klus hebben ruzie over een kist, die de ene gevonden en de andere opgegraven heeft. Plop vindt dat ze de inhoud eerlijk moeten verdelen. Maar wat ze ook proberen, de kist is niet open te krijgen.

17. Lui heeft tandpijn

Lui heeft tandpijn. Zijn vriendjes willen het probleem oplossen met een mopje, maar dat werkt niet.

18. Klus gaat op wereldreis

Kwebbel en Lui hebben vernomen dat Klus op wereldreis vertrekt. Even later komt Klus de melkherberg binnen om afscheid te nemen.

19. Torens bouwen

Het kruiwagentje van Plop is volgestouwd met boomstammen. Klus wil met het hout een toren vormen. Kwebbel vindt dit een schitterend idee en begint ook blokken te stapelen. Het startschot van de wedstrijd 'torens bouwen' is gegeven.

20. Het kaartenhuis

Plop heeft een kaartenhuis gebouwd. Lui vindt het een leuk huisje en wil het aanraken. Dat mag natuurlijk niet. De postbode mag wel op het huisje passen terwijl Plop hout gaat sprokkelen. Maar Plop heeft amper de deur van de melkherberg achter zich dichtgetrokken als Lui al in dromenland is.

21. Lui vermist

De kabouters hebben in de melkherberg afgesproken voor een kaartspelletje. Als Plop en Klus uit het bos terugkomen, kunnen ze Lui nergens vinden. Uren later is de postbode nog niet terecht. De kabouters organiseren een zoekactie.

22. Donder en bliksem

De kabouters zitten samen in de melkherberg. Opeens begint het te donderen en te bliksemen. Kwebbel vindt dit gezellig, maar Lui is bang. Klus moet hier hard om lachen en hij beweert dat hij nooit bang is.

23. Klus wil vliegen

Kwebbel, Lui en Plop gieren van het lachen als Klus vertelt dat hij wil vliegen. Kabouters kunnen helemaal niet vliegen. Of toch ?!

24. Zwijgen

Plop is een spannend boek aan het lezen, maar hij wordt gestoord door Kwebbel. Zoals altijd tatert ze er op los. Plop belooft haar vijf koeken als ze gedurende een uur zwijgt. Kwebbel aanvaardt de uitdaging.

25. Blindemannetje

De melkherberg moet dringend worden gepoetst, maar Plop heeft de handen vol met andere karweien. Kwebbel wil haar vriendje helpen en belooft hem de herberg open te houden terwijl hij hout gaat sprokkelen. Dan komen Klus en Lui op bezoek en samen spelen ze blindemannetje. Ze maken ontzettend veel rommel. Wat nu?

26. Likeur van tante Plap

Kabouter Plop heeft van tante Plap een flesje likeur gekregen. Plop en Kwebbel proeven meteen van het drankje, maar ze vinden het niet lekker. Klus wel en hij drinkt het flesje leeg. Daarna voelt hij zich vreemd.

27. Cementkoeken

Kwebbel haalt voor kabouter Plop een zak bloem omdat hij vandaag heel veel Plopkoeken moet bakken. Naast de melkherberg bouwt Klus ondertussen een muurtje. De zakken bloem en cement zien er hetzelfde uit. Hopelijk zorgt dat niet voor verwarring.

28. Mist

Terwijl de kabouters binnen kaarten, ontstaat buiten een dikke mistlaag. Lui houdt niet van dit weer omdat je dan niets ziet en in het bos kan verdwalen. Klus vindt dit stom. Hij zal bewijzen dat hij met zijn ogen dicht de weg naar zijn paddestoel terugvindt.
Het is vroeg in de ochtend als Lui de melkherberg binnenkomt. Hij heeft een groot probleem want hij kan niet slapen. Zijn vriendjes hebben verschillende middeltjes om de slaap te vatten.

30. Zoete Ploppap

Vandaag bereidt kabouter Plop overheerlijke Ploppap. Wanneer hij eventjes weg moet, geeft hij de lepel aan Lui en vraagt hem om drie scheppen suiker toe te voegen. Kwebbel moet Lui controleren. Maar wanneer zij, en even later ook Plop, terugkeert, ligt Lui al in dromenland. Heeft hij suiker in de pot gestrooid of niet?

Anderen bekeken ook

  • Simply the best van VTM live of uitgesteld
  • Movie nights & serie marathons ook voor de kids
  • One SHORTIE a day… doet niets speciaal, maar is wel plezant
  • En op écht al je schermen Smartphone, laptop, tablet, smart tv, casting én tv-boxen - dus ja, echt allemaal
  • Hallo VTM GO+ Reclame? No way. Elke dag wachten op je soap? Dat stopt today. En ook onderweg, you press play.