Arthur & De Minimoys

Arthur & De Minimoys

Arthur is een tienjarige jongen die zijn vakanties bij zijn grootmoeder doorbrengt. Daar ontdekt hij in haar tuin een poort naar de onzichtbare wereld van de Minimoys.

Afleveringen

18 afleveringen

Arak is verdwenen uit haar web en laat zo het dorp van de Minimoys onbeschermd achter. Arthur, Selenia en Betameche onderzoeken wat er gebeurd is en hoe ze Arak weer terug in haar web kunnen krijgen.
Tijdens een bezoek aan McSluw blijkt dat hij namaakzwaarden maakt. Maar wanneer Arthur het échte zwaard kwijtraakt, maken deze namaakzwaarden de zoektocht naar het echte zwaard alleen maar moeilijker.
Wanneer Arthur, Selenia en Betameche een voorraad gloep halen bij McSluw, raakt Betameche per ongeluk vast in een van de kruiken. Zo ontdekt hij een plan van de Seides. Maar zal hij op tijd kunnen ontsnappen?
Malthazard vraagt asiel aan in de stronk. Door de code van de Minimoys, moeten ze hem opnemen in hun dorp. Maar dan gebeuren er nog meer vreemde dingen die alle Minimoys in gevaar brengen.
Tijdens een eclips, vallen alle Minimoys in slaap. Omdat het dorp bang is dat Malthazard van de gelegenheid gebruik zal maken om de stronk aan te vallen, probeert Miro een tegengif te maken.
Het is koningsdag en op die dag wordt door een loting een koning-voor-één-dag uitgekozen. Dit jaar valt de keuze per ongeluk op McSluw en die maakt natuurlijk van de gelegenheid gebruik om het dorp te verkopen aan Malthazard.
Betameche vergeet vandaag telkens waar hij mee bezig was. Daardoor slaat zijn bal op tilt en zuigt hij het tunnelplan van Miro op. Als dit in de handen van de Seides valt, is het dorp in groot gevaar.
Koning Sifrat, zijn familie en Arthur worden door Malthazard uitgenodigd om op een neutrale plaats de duizendjarige heerschappij van Malthazard te vieren. Maar helaas loopt alles al snel uit de hand.
Koning Sifrat vertrekt op Meditonogin en benoemt Selenia tot koningin. Daardoor kunnen onze drie helden de koning niet beschermen tijdens zijn reis. En daar maakt Malthazard handig gebruik van.
Door een foutje in de oogdruppels van Miro groeit hij weer tot zijn ware grootte. Kan Arthur snel genoeg een tegengif vinden om te voorkomen dat Miro het dorp vertrappelt?
Door een besmetting met het gif van Arak verandert Selenia plots helemaal. Malthazard wil hiervan gebruikmaken om haar aan zijn kant te krijgen. Arthur en Betameche gaan op avontuur om haar op tijd te redden uit de handen van de Seides.
Het is Hugamug en op die dag zijn de Minimoys éxtra vriendelijk. Koning Sifrat wil van die dag gebruikmaken om Malthazard een drankje te laten drinken dat vrede zou kunnen brengen in de Zeven Landen.
Arak waagt zich in het dorp op zoek naar eten. Arthur kan haar wegjagen dankzij een plant, maar deze plant groeit dan weer te ver, waardoor het dorp in gevaar komt. Net op dat moment vallen de Seides aan.
De Seides ontvoeren Gokslok zodat ze een slaapdrankje kan maken voor Arthur. Maar ze betovert de Seides met een liefdesdrankje en daar krijgt ze al snel spijt van.
Betameche vindt een namaakkristal en gelooft dat hij een Barbaar is die alles en iedereen kan verslaan. Hij daagt Darkos uit tot een duel en daarbij staat de stronk op het spel.
Arthur vindt de verlovingsring van zijn grootmoeder terug en bedenkt een plan om die weer aan zijn oma te bezorgen. Maar de Seides komen hen op het spoor en denken dat de ring magisch is.
Arthur, Selenia en Betameche redden een megablino uit de handen van de Seides. Ze moeten het dier beschermen, zodat hij zijn reis naar het Bos van het Lot kan voltooien.
Wanneer koning Sifrat een allergische reactie heeft, moet Gwidalia met Arthur, Selenia en Betameche op missie om een tegengif te vinden. Maar al snel blijkt dat de missie alleen maar moeilijker te maken.