Mannen worden luxepaardjes

22/10/2012 - 15:30

Dinsdag 23 oktober - Het cliché wil dat het vooral vrouwen zijn die luxeproducten zoals designerschoenen en diamanten oorbellen kopen. Mannen zouden hier niet in geïnteresseerd zijn. Maar de cijfers spreken dit tegen. De verkoop van luxeproducten voor mannen zit in de lift. De verkoop van luxe lederwaren is gestegen met 16%. Designerschoenen en juwelen beiden met 13 %.

Gilles is een 28-jarige vertegenwoordiger. Hij beantwoordt aan het beeld van de man die graag geld besteedt aan luxe : “Ik heb een 40 tal paar schoenen. Er zijn veel vrienden die zeggen: heb jij al die schoenen nodig? Natuurlijk heb ik niet al die schoenen nodig, er zijn maar 7 dagen in een week. Ik vind het gewoon leuk dat ik kan kiezen… Ik kan ook wel wat geld uitgeven aan een uurwerk, of dat nu een klassieke Braun is van 200 euro, of een Breitling van 7200 euro. Ik denk dat het momenteel bij mannen gaat om de overtreffende trap. En het maakt niet uit of dat nu in jeans is, in schoenen of in uurwerken.”

Veerle Windels, modejournaliste van De Standaard bevestigt deze trend : “Het mannensegment doet het echt wel goed. Er is nu ook de London fashion week voor mannen en dat was een groot succes.

Joris Van Hoecke startte nog geen jaar geleden een online webwinkel met exclusieve luxeproducten voor mannen. Een zwembroek van 150 euro, een rugzakje van 500 euro of een paar handschoenen aan de prijs van 220 euro. Hij ziet duidelijk een toename in het aantal bestellingen: “We zijn een klein jaar bezig met de webshop en we merken dat mannen geïnteresseerd zijn in luxeproducten. De voorbije 2 maanden draaien we break-even”

Ontdek meer over Telefacts

Meer video's van Telefacts

41min
Wo, 13/12/2017
43min
Wo, 06/12/2017
41min
Wo, 29/11/2017

Nieuwe fragmenten

Bekijk volledige afleveringen

Telefacts

Telefacts, vanaf woensdag 6 september 

Julie Colpaert leidt elke week spraakmakende reportages en internationaal bekroonde documentaires in. Onderwerpen die u aanbelangen, achtergrond bij de grote nieuwsfeiten, straffe undercoverreportages, maar evenzeer verhalen die simpelweg raken. Kortom, het beste van wat er op de internationale televisiemarkt te vinden is.  

Telefacts is er steeds op woensdag rond 22.30 bij vtm.

 

Extra