Achter de schermen bij Ikea

04/04/2014 - 17:56

Dinsdag 8 april - Ikea is een miljardenbusiness: vorig jaar klopte de meubelgigant af op een recordomzet van 28 miljard euro. En dat in tijden van crisis. In België zijn er 6 Ikea-winkels en die kregen vorig jaar 13,3 miljoen bezoekers over de vloer. In theorie kan je dus stellen dat elke Belg anderhalve keer een Ikea-vestiging heeft bezocht. In al die jaren hebben ze hun vlekkeloos imago weten te bewaren en promoten ze onder meer duurzaamheid als hun handelsmerk.

Maar zijn ze wel zo duurzaam als ze beweren? En hoe blijven ze de concurrentie altijd een stapje voor? Cathérine Moerkerke trok naar Almhult, in het zuiden van Zweden. Het kloppend hart van Ikea, waar ingenieurs en designers aan de meubelen van morgen werken. Cameraploegen worden er zelden of nooit toegelaten. Maar voor Telefacts gingen de deuren – uitzonderlijk – open.

Telefacts spreekt ook met reclamemaker Jens Mortier over de sterkte van de meubelgigant. “Ze zijn één van de weinigen die in elk huis over heel de wereld iets hebben staan, behalve misschien in het koninklijke paleis. Ikea is omarmd, ze hebben een leuk imago”, vertelt Jens.

 

Achter de schermen bij Ikea, dinsdag om 21.50 bij VTM.

Ontdek meer over Telefacts

Meer video's van Telefacts

43min
Wo, 06/12/2017
41min
Wo, 29/11/2017
46min
Wo, 22/11/2017

Nieuwe fragmenten

Bekijk volledige afleveringen

Telefacts

Telefacts, vanaf woensdag 6 september 

Julie Colpaert leidt elke week spraakmakende reportages en internationaal bekroonde documentaires in. Onderwerpen die u aanbelangen, achtergrond bij de grote nieuwsfeiten, straffe undercoverreportages, maar evenzeer verhalen die simpelweg raken. Kortom, het beste van wat er op de internationale televisiemarkt te vinden is.  

Telefacts is er steeds op woensdag rond 22.30 bij vtm.

 

Extra

Andere programma's