Hyperseksualisering: jong en sexy

09/01/2012 - 14:04

Dinsdag 10 januari - De leeftijdgrens om uitdagend gekleed te gaan, is de afgelopen jaren gedaald.  Al op hun 12de of 13de, durven meisjes hakken, make-up, lingerie, topjes en korte rokjes  te dragen.  En de mode-industrie speelt handig in op die trend. “We gaan na hoe ver we kunnen choqueren. Een kind moet een kind kunnen blijven, maar we tasten wel de grenzen af “, zo zegt Ashley de Rooy.  Ze is styliste op de designafdeling van het jongerenkledingmerk CoolCat.  

Justine en Marie-Lore, twee typische tienermeisjes van 15 en 16 jaar, zijn er verzot op. “We voelen ons dan sexy en vrouwelijk.” 

Zangeressen zoals Rihanna, Britney Spears en Lady Gaga zijn de nieuwe rolmodellen voor de jeugd. De overvloed aan erotisch getinte beelden en foto’s is enorm. De seks in reclame, op televisie en via het internet, zijn doorsnee geworden:  hyperseksualisering heet het met een modern woord.

Maar heeft het ook een impact op de manier waarop jongeren met seks en erotiek omgaan?

Ontdek meer over Telefacts

Meer video's van Telefacts

41min
Wo, 13/12/2017
43min
Wo, 06/12/2017
41min
Wo, 29/11/2017

Nieuwe fragmenten

Bekijk volledige afleveringen

Telefacts

Telefacts, vanaf woensdag 6 september 

Julie Colpaert leidt elke week spraakmakende reportages en internationaal bekroonde documentaires in. Onderwerpen die u aanbelangen, achtergrond bij de grote nieuwsfeiten, straffe undercoverreportages, maar evenzeer verhalen die simpelweg raken. Kortom, het beste van wat er op de internationale televisiemarkt te vinden is.  

Telefacts is er steeds op woensdag rond 22.30 bij vtm.

 

Extra