Nieuwe fictiereeks 'Crème de la crème' in de maak

29/03/2012 - 19:00

Deze week zijn in Lommel de opnames gestart van ‘Crème de la Crème’, de nieuwe tiendelige fictiereeks waarin drie jeugdvriendinnen centraal staan die hun levens helemaal omgooien. Ze besluiten hun eigen baas te worden en samen het lekkerste roomijs van de wereld te gaan maken.

 

HET VERHAAL
De jeugdvriendinnen Mira en Jo, komen elkaar na jaren terug tegen. Hoewel ze uit elkaar gegroeid zijn, is er ook iets wat hen bindt: ze zitten vast in een uitzichtloze job waarin ze hun talenten eigenlijk niet kunnen gebruiken. Wanneer hun flamboyante jeugdvriendin Romi terug opduikt en besluit om een zaak op te richten, gaat de bal aan het rollen. Romi brengt Mira en Jo terug samen en de ondernemersvonk slaat op hen over. De dertigers gooien hun levens radicaal om: ze slaan de handen in elkaar en starten samen een crèmerie. Hun ambitie: het lekkerste roomijs van de wereld maken.
Maar hoe kort en krachtig hun ambitie ook omschreven wordt, zelfs door drie vriendinnen kan ze op een heel andere manier geïnterpreteerd worden. En niet alleen op zakelijk vlak dreigen ze te botsen.

DE HOOFDCAST
De drie vrouwelijke hoofdrollen in ‘Crème de la Crème’ worden vertolkt door Tine Laureyns, Joke De Bruyn en Elisabeth Bungeneers. Zij worden omringd door onder meer Tom Van Landuyt, Dirk Van Dijck, Karel Deruwe en Gène Bervoets.

DE PRODUCTIE
‘Crème de la Crème’ wordt geproduceerd door Sylvester Productions. De regie is in handen van Kim Van Oeteren, die ook tekende voor o.a. ‘Goesting’, ‘Ella’ en ‘Skilz’. De opnames lopen tot eind juli en de uitzendingen zijn voorzien voor 2013.

DE PARTNERS
Crème de la Crème’ komt tot stand in samenwerking met het Agentschap Ondernemen, Limburg Sterk Merk en de stad Lommel. ‘

Kris Peeters, Vlaams Minister-President en Vlaams Minister van Economie : “Het is absoluut nodig om in Vlaanderen een positieve beeldvorming te scheppen over ondernemerschap en het grote publiek warm te maken voor ondernemen. Internationaal onderzoek heeft aangetoond dat mediaprojecten een effectief middel zijn om op lange termijn te werken aan de ondernemerscultuur.

Deze coproductie met Sylvester Productions en vtm is geselecteerd in maart 2011 na een projectoproep van het Agentschap Ondernemen voor televisieprojecten. Ik ben verheugd dat vtm en Sylvester Productions deze fictiereeks tot stand brengen over 3 ambitieuze vrouwen die door passie, door doordacht handelen, door innovatie en volharding hun droom om de beste te zijn in hun sector waarmaken.

Ik ben ervan overtuigd dat een realistisch beeld en goed verhaal over echte ondernemende mensen de ondernemerscultuur in onze regio een duw in de rug zal geven en zowel jong als oud enthousiast zal maken voor een carrière als ondernemer.”

Peter Vanvelthoven, burgemeester van Lommel : “Met de nieuwe televisieserie ‘Crème de la Crème’ kan Lommel zich profileren als een ondernemende stad. Via de baseline “Pure energie” willen we aantonen dat Lommel een bedrijvige “natuurstad” is, waar het aangenaam en kwalitatief wonen is in een hechte gemeenschap en waar er veel te beleven valt. De duurzaamheid op gebied van toerisme, ondernemen en natuur willen we uitdragen om onze aantrekkingskracht nog meer te ondersteunen. Lommel straalt in alle opzichten “levenskwaliteit” en “bewust leven” uit. Dat de glasshop van het Glazen Huis, het Vlaams Centrum voor Hedendaagse Glaskunst, als huisvesting voor het ijssalon wordt heringericht, zal een extra toeristische troef zijn die op haar beurt de economische ontwikkeling kan stimuleren, ook omwille van de commerciële en artistieke mogelijkheden van glaskunst. Lommel kan zich met haar Glazen Huis en haar architecturale hoogstaande gebouwen als glasstad van de toekomst promoten.

Onze stad wil er in slagen om haar rol als centrumstad op te nemen en zal zichzelf kenbaar maken als een stad waar mensen hun vrije tijd kunnen beleven en alle voorzieningen en diensten kunnen vinden. Dit betekent dat alle mogelijkheden voorhanden zijn om te shoppen en te recreëren. Via het fiets- en wandeltoerisme en door de aanwezigheid van wandel- en natuurgebieden wil Lommel zich blijven focussen op dagtoeristen en bezoekers van Center Parcs die de link met het centrum maken. Ook (clean technology) bedrijven spelen een belangrijke rol binnen de speerpunten van de stad Lommel, die zich moet profileren als economisch knooppunt van de toekomst met internationale uitstraling. Kwalitatieve tewerkstelling zal nagestreefd worden en de beschikbaarheid van voldoende ruimte om te ondernemen in Lommel zal gepromoot worden. Het industrieterrein Kristalpark ondersteunt de continuïteit van ondernemen in de regio.”

Ontdek meer over Meer

Meer video's van Meer