Aline Julia: marketingexpert

In een goed restaurant klopt alles: het idee, het gevoel, de kaart, het personeel, de manier waarop de rekening gepresenteerd wordt, de website, ... De feedback van marketingexpert Aline Juliá (41) is dan ook van onschatbare waarde voor onze duo’s bij het realiseren van hun droomrestaurant.

Aline Juliá is freelance brand, marketing & communication consultant die zich heeft gespecialiseerd in het ontwikkelen van nieuwe ideeën, sterke merken en onfeilbare marktstrategieën. Zo adviseert ze onder andere communicatiebedrijf New World, een aantal reclamebureaus zoals Ogilvy, McCann Lowe en Boondoggle. Ze stond ook mee in voor de lancering van het MAS (Museum Aan de Stroom), in opdracht van de stad Antwerpen. Vandaag is ze ook lector ‘Shop Management’ aan de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen.

In het begin van haar carrière werkte Aline Juliá als copywriter aan het Belgische Instituut voor verkeersveiligheid. Ze was er onder andere verantwoordelijk voor de alom gekende Bob-campagne. Na een periode als pers- en communicatieverantwoordelijke bij het staatssecretariaat voor veiligheid, maatschappelijke integratie en leefmilieu koos ze voor een nieuwe richting bij Mobistar.

Ze werkte 11 jaar bij de telecomgigant. Ze klom er op tot director of brand & commercial communication, maar kon daar haar creatieve ei niet langer kwijt. Ze besloot na een mooie carrière bij het bedrijf dat het tijd voor iets nieuws was. Ze zocht een betere balans, meer tijd voor haar gezin en haar passies, en concentreerde zich voortaan als freelancer op nieuwe, creatieve uitdagingen.